Обратно към ЦРЧР

Предизвикателствата на 21 век за професията на обучителя

ян. 30, 2025

Настоящият документ (Position Paper 2024) е разработен чрез документно проучване, извършено от секретариата на Платформата за учене през целия живот през периода януари-август 2024 г., с целенасочени актуализации, извършени през септември-октомври 2024 г. в случай на широкомащабни публикации, свързани с образованието и обучението публикувани.

Той обхваща теми като систематизирана адаптация на обучителите, ролята на организационната подкрепа, подобряване на квалификацията и връзката между политиките и необходимостта от промени за обучителите на Европейско ниво.

Това беше последвано от поредица от три фокус групи и няколко конкретни интервюта с изследователи, практици и лица, които преди това са били ангажирани в разработването на политики по темата на ниво ЕС и/или национално ниво.

Фокус групите и интервютата бяха в полуструктуриран формат, със серия от въпроси, разпространени предварително, но след това адаптирани въз основа на посоката на разговора. Техните гледни точки са включени в статията без конкретно цитиране, докато предишните им изследвания са използвани в процеса на кабинетно проучване.

Документът също беше подложен на широка консултация, включваща всички 43 членове на Платформата за учене през целия живот, тъй като те представляват преподаватели, работещи в различни сектори.

 

За повече информация натиснете тук

 

Национален експертен екип по ПОО към ЦРЧР